Wednesday 21 December 2011

scRoll bAr di blOg

assalamualaikum kepada semua para peminat aku..hehe..cehcehceh
haha...tadi aku ngarot jer..skali skala mngarot mlam2 bute ny...hehe..xtwoo nk wat pe...drpda aku berguling2 atas katil...lbey bek aku mnaip tuto..btol x...ckplaaa btol..hehe..ari ny aku nk tnjuk cre2 nk wat scroll bar...alaa yg cam batang kayu ue kat sbelah blog kite...tngok jelaa erk...ny yg len cket au..cara2 nya ialah:


  • mule2,,log in dlu blog ue...ok
  • pas 2 pgi kat design-edit HTML(sebelah page element ue)
  • pasang code kat bawah ny kat atas code ny...]]></b:skin>(tekan ctrl F dlu bru snang cari)



::-webkit-scrollbar {
height:15px;
width: 15px;
background: 
#e6e6fa;
}
::-webkit-scrollbar-thumb {
background-color: 
#1F61DB;
-moz-border-radius: 12px;
border-radius: 12px;
}



  • ungu:ganti dgan code warna background scroll bar...
  • merah:ganti dgan code warna scroll bar...
  • code warna boleh dapat di sini... http://immigration-usa.com
daa siap...tp preview dulu..kot2 laa xjadi..ssah nnti..hehe..kalau daa jadi bru save templates ok..mudah je kan..huhu..selamat mencuba...

No comments :

Post a Comment